Sunday, August 29, 2021

Dowager Empress Marie Feodorovna of Russia's letter to her granddaughter Grand Duchess Olga Nikolaevna of Russia, year 1909

Source:

Olga Grigor'eva at lastromanovs on VK



Above: Dowager Empress Marie Feodorovna of Russia, formerly Princess Dagmar of Denmark.


Above: Grand Duchess Olga Nikolaevna of Russia. Photo courtesy of Ilya Chishko at lastromanovs on VK.



The letter:

1909
My darling Olga. I thank you so much for yr. nice letter & the photos: & send you this card of my arrival. I hope you have nice warm weather.

I miss you all very much & kiss you as yr. loving old Бабушка

Danish translation (my own):

1909
Min elskede Olga. Jeg takker dig så meget for dit dejlige brev og fotoerne: og sender dig dette kort af min ankomst. Jeg håber, I har dejligt varmt vejr.

Jeg savner jer alle meget og kysser jer som jeres kærlige gamle Babusjka.

Russian translation (by Olga Grigor'eva):

Моя дорогая Ольга. Очень благодарна тебе за твое милое письмо и фото; и отправлю тебе эту карточку моего прибытия. Я надеюсь, что у вас хорошая теплая погода.

Я очень скучаю по всем Вам и целую. Ваша любящая старая Бабушка.

Note: Бабушка = Grandmama (Bedstemor).

No comments:

Post a Comment